| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Angerman up and coming
|
Posted: Mon Dec 01, 2008 1:47 am Post subject: Glassfiber på undersiden? |
|
|
Hey, har sett at folk anbefaler glassfiber på undersiden av brettet (dette er lettest uansett da jeg skal forsterke et allerede ferdig brett, hvis jeg ikke tenker feil). Men jeg finner ikke noen guide til hvordan jeg skal gjøre det! Trenger jeg mer enn ett lag? Vil to lag gjøre stor forskjell iforhold til ett? Skal det presses på noe vis?
Jeg tenkte og jeg skulle prøve å ta ett lag glassfiber mellom hver av platene neste gang. dvs: plate,fiber,platefiber,plate også presse det i pressa. Jeg trenger bare epoxy og glassfiberen da? Ikke no lim eller dritt?
Akkurat nå så ligger det 4 x 3mm bjerk i press, så får vi se hvor stivt det bli i forhold til 3x3mm.
Blir litt feiling i starten, men når jeg finner ut hva som blir bra, så skal jeg lage til no'n kompiser  |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskall Hooverboard neste!

|
Posted: Thu Dec 04, 2008 11:41 pm Post subject: |
|
|
Sendte deg et fyldig svar på PMen Har vært lite aktiv på forumet i det siste, men gøy at det skjer mye på byggefronten!  |
|
| Back to top |
|
 |
Angerman up and coming
|
Posted: Fri Dec 05, 2008 1:53 am Post subject: |
|
|
Jepp, så den Takktakk! Virka som plata ble en del stivere med 4 x 3 mm bjerk, men glassfiber virker like greit. Trodde det var mye stress, men viser seg at det kan gjøres fort og enkelt  |
|
| Back to top |
|
 |
Haaks Hooverboard neste!

|
Posted: Sat Dec 06, 2008 12:06 am Post subject: |
|
|
PM er lame:p
Copy paste det hit da, så vi kan få i oss litt info? |
|
| Back to top |
|
 |
Angerman up and coming
|
Posted: Sat Dec 06, 2008 12:10 am Post subject: |
|
|
HEMMELIIG!!
Neida, Bananskall klipper og limer hvis han vil  |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskall Hooverboard neste!

|
Posted: Tue Dec 16, 2008 12:01 am Post subject: |
|
|
| Quote: | Heisann! Lenge siden jeg har sett innom forumet nå, men fikk en kjekk mail om at du hadde sendt en PM. Glassfiber er utrolig morsomt, og gir deg mange muligheter for å variere flexen i brettet. Jeg har for tiden to store ruller med glassfiber fra Devold AMT i Ålesund, som er en av verdens største glassfiberprodusenter.
Twillduken på 200 gram fra Trebåten har jeg prøvd og funker veldig greit, særlig hvis du skal begynne med glassfiber. Det er en relativ lett duk, så det kan fort være at du må ha flere lag. Men den er også lettere å væte ut med epoxy. Hvis du skal legge på undersiden av brettet trenger du ikke å presse. Jobb inn epoxyen og bruk en aluminiumsrulle med riller for å presse ut luft av duken. Vakuumpresse er greit for å fjerne luft og overskuddsepoxy, men er nok neste steg i glassfiberdillaen.
Aeropoxyen til Trebåten er suveren, løp og kjøp! |
|
|
| Back to top |
|
 |
|